2016. július 6., szerda

Nőijóga-Intimjóga

Egy meglehetősen intenzív, 9 hónap végéhez értem tegnap. Elvégeztem két jógaoktatói tanfolyamot, miközben egy nagyon mély önismereti, testi-lelki-szellemi utazáson vettem részt. Volt sok hullámhegy-hullámvölgy, sírás-nevetés és persze tanulás-gyakorlás.

Tavaly szeptemberben a gerincjógát magam és az egészségem miatt kezdtem el, viszont közben annyira megszerettem és annyi jelet kaptam a továbbhaladásra, hogy hallgattam rájuk... épp hogy befejeződött a gerincjóga oktatói tanfolyam január végén, indult azonnal a nőijóga oktatói tanfolyam. Még le se vizsgáztam az előző tanfolyamon, de már benne voltam 'nyakig' az új tananyagban. Csodálatos emberek, szuper csapat jött össze erre a fél évre, ami egyértelműen Sarolta (a vezető oktatónk) érdeme volt. Mindannyian erős belső késztetést, vágyat éreztünk, hogy nála/vele tanuljunk, fejlődjünk, tisztuljunk... nehéz is volt az 'elválás' és valószínűleg el is tart még egy darabig, míg megszokjuk, hogy nem találkozunk rendszeresen. Megerősödtünk önmagunk által, egymás által, külön-külön és együtt egy nagy csapatként is... testileg-lelkileg-szellemileg, valamint a Nőiségünk minden apró részletében. Visszük tovább, fejlődünk tovább, nyílunk, virágzunk, szaporodunk, ahogy arra csak A NŐ képes... 

A Nőijógáról egy kis háttérinfó - csak néhány pontban, röviden:
  •     hozzásegít önmagunk megismeréséhez, elfogadásához, női mivoltunk teljesebb megéléséhez
  •     alkalmazott jóga; a Hatha jóga gyakorlatait használja a női egészség helyreállítása érdekében
  •    A fizikai testet a modern intimtorna hatékonyságával képes kezelni, míg az energetikai és mentális történésekhez a klasszikus jóga ősi, számunkra azonban újszerű szemléletével közelít
  •   gyakorlatai az altest energetikai rendszerét állítják helyre, megerősítik a gát területét, a medence és a has izmait. Tudatosítják a női szervekhez kapcsolódó érzeteket, fejlesztve ezzel az öngyógyítás képességét. Mobilizálják és erősítik a csípőízületeket. A görcsoldó relaxációs technikák és ciklust szabályozó gyakorlatok megkönnyítik a menstruáció napjait. A helyes légzés kiegyensúlyozza a hormonális működést, az idegrendszert és ezzel az érzelmek stabilitását. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése