2016. március 10., csütörtök

Gerincjóga

„Segíts másoknak is, ha fáj a hátuk, feszültek, nem érzik jól magukat a bőrükben! A Gerincjóga® olyan mozgásrendszer, amely mindenkinek segít egészségessé, edzetté és kiegyensúlyozottá válni!” – ez volt az egyik legerősebb hívó üzenet, ami miatt belevágtam a gerincjóga mélyebb tanulásába, gyakorlásába. Meg persze az, hogy tipikus esete vagyok (voltam) a derékfájással, gerincsérvvel, túlterheltséggel küzdő harmincasoknak, akik megannyi főiskolán/egyetemen begyűjtött diplomával a kezükben tizensokórán keresztül, dolgoznak ’azért, hogy a világ jobb legyen’. 12 év ilyen taposómalom után viszont be kellett látnom, hogy a világ nem ettől lesz jobb. Sőt, az én életem sem ettől lesz jobb. Az egészségemről már nem is beszélve. A sport ez idő alatt is az életem része volt – többnyire futással vezettem le a feszültséget és néha egy-egy ilyen-olyan jógaórára is ellátogattam -, ilyen mélységben, ilyen precizitással eddig nem foglalkoztam egyik iránnyal se. Az élet, az egészségünk azonban egyszer csak „kiharcolja” magának a törődést. A megfelelő törődést.
Így történt ez velem is. 1,5 évvel ezelőtt eljutottam arra a pontra, amikor a fájdalomtól nemhogy rendszeresen sportolni nem bírtam, de nagyjából semmit sem tudtam csinálni. 33 évesen. Olyan intenzív és jól érzékelhető jeleket kaptam a testemben, hogy a drasztikus változtatás elkerülhetetlenné vált. Kiléptem hát a klasszikus, társadalmi elvárásoknak való megfeleléskényszerből és elkezdtem azzal foglalkozni (nem csak hobby szinten), ami igazán feltölt. Testileg, lelkileg, szellemileg hozzáad valamilyen pluszt az életemhez (is). Elkezdtem az egyik küldetésemmel hivatásszerűen foglalkozni – gyógyítani embertársaimat masszázson keresztül. Majd jött a jóga, amit bár eleinte azt gondoltam, hogy csak a magam gyógyítására fogok használni, az élet olyan lehetőséget kínált, hogy ma már itt vagyok. Készen arra, hogy másoknak is átadhassam ezt az érzést. Az egészség, az edzettség és a kiegyensúlyozottság érzését.

„A napi jóga-gyakorlás olyan, mint egy oázis, menedék az élet zűrzavarában.” (B.K.S Iyengar)

A hatha jóga testtartásaiból kiinduló gerincjóga, egy olyan mozgásterápia, amelynek legfőbb célja a testi és mentális egészség elérése. Egy olyan rendszer, amely bárki számára, könnyen és gyorsan elsajátítható, biztonságos, ám rendkívül hatékony egészségfejlesztő gyakorlatsorból áll. Ajánlom mindenkinek, aki rendszeres ülő munkát végez, állandó stressznek van kitéve a munkahelyén vagy az életének bármely területén. A helyes légzéssel, a megfelelő – test számára célirányosan erősítő, lazító, nyújtó – ászanák gyakorlásával rövid idő alatt jól érzékelhető változás tapasztalható.

A gerincjóga kedvező élettani hatásai:
  • javítja a testtartást
  • erősíti, lazítja és nyújtja az izmokat
  • növeli az ízületi hajlékonyságot
  • növeli a pszichikai és fizikai teherbírást
  • javítja a testtudatot
  •  fejleszti a koncentrációs készséget
  •  javítja a keringést és az emésztést
  • vitalizál
  • növeli a magabiztosságot
  • javítja az általános közérzetet


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése